cappuccino

Temat: Pilnie potrzbuje podpowiedzi. jak w tylule..

aaaaaaa...
i zapomniałem :rolleyes:
wersja na szybko- bierzemy przewód i podajemy napięcie na bendiks i sprawdzamy, czy rozrusznik kręci- jeśli tak to rozrusznik dobry a instalacja popsuta. Jeśli rozrusznik milczy: demontaż rozrusznika itd.....




więc tak:dziś zdemontowałm rozruszniki z zepsutego i dobrego i z dobrego też nie działa w zepsutym,a z zepsutgo włożyłem do dobrego i działa(ZROBIŁEM ZAMIANE)morał?-rozrusznik sprawny,takm samo ze stacyjką,przekażnikami i bezpiecznikami w dobrym działają bez zarzutu..pozoztają chyba jedynie przewody?dziękuje za podpowiedzi..

Źródło: forum.vectraklub.pl/index.php?showtopic=97183



Temat: Pilnie potrzbuje podpowiedzi. jak w tylule..

więc tak:dziś zdemontowałm rozruszniki z zepsutego i dobrego i z dobrego też nie działa w zepsutym,a z zepsutgo włożyłem do dobrego i działa(ZROBIŁEM ZAMIANE)morał?-rozrusznik sprawny,takm samo ze stacyjką,przekażnikami i bezpiecznikami w dobrym działają bez zarzutu..pozoztają chyba jedynie przewody?dziękuje za podpowiedzi..
a zrobiles szybki test ?

+ z aku na bendix ?
moze byc tak ze rozrusznik nie ma masy wiec tez mozesz sprobowac dodatkowy kabel na mase pociagnac

Źródło: forum.vectraklub.pl/index.php?showtopic=97183


Temat: ROver 200 1,6 immo poszukuje jakiegos speca...
Witam mam problemy z odpaleniem samochodu alarm sie uzbroil ... a nie mam zadnego pilota rzekomo sa zepsute ... za odpielem kleme od akumulatora gdyz alarm wyje za kazdym razem gdy wsadze kluczyki do stacyjki i probuje zapalic rozrusznik nie kreci... jak rozwiazac ten problem ? niestety goscie ktorzy zajmuja sie zakladaniem alarmu nawet niepotrafia wlamac mi sie do samochodu pomozcie z gory dziekuje....


szukam jakiegos specjalisty ktory zajmuje sie zdezaktywowaniem immo posiadam wszystkie papiery od samochodu i dwa kluczyki samochod jest moj juz tydzien jestem bez samochodu... najlepiej na slasku jestem z Tychow niedaleko Katowic... z gory dziekuje za wszystkie odpowiedzi pozdrawiam...
Źródło: elektroda.pl/rtvforum/topic1419787.html


Temat: Nie kreci rozrusznik Golf3
Witam.Mam bardzo nie typowy problem..Jednym słowem zgłupialem juz przy szukaniu przyczyny.A mianowicie: w moim Golfie 3 2.0 8v na poczatku nie chcial kreciec rozrusznik..Po sprawdzeniu go ze jest dobry padlo na kostke stacyjki..Gdy ja zmienilem sytuacja nadal jest taka sama..Sprawdzilem rowniez kabe ktory idzie bezposrednio od stacyjki do rozrusznika.Taki czerwono czarny.Tez jest dobry.W chwili obecnej mam zrobione na krotko poprze wlacznik w srodku podpiety do rozrusznika i do plusa na akumulatorze...Prosze o porade co to moze byc...Czy jest to moze zrobione na jakims przekazniku?? Czy moze wkladka od stacyjki jest zepsuta?? Kontrolki mi sie normalnie swieca po przekreceniu kluczyka..Pomózcie rozwiazac ten problem..
Źródło: elektroda.pl/rtvforum/topic1586194.html


Temat: iveco 35E10 96 rocznik - brak kierunkowskazów
Witam
1. Przerywacz znajdziesz w skrzynce bezpiecznikowej(taki największy przekaźnik) nie pamiętam numeru. Ja miałem to samo lecz u mnie okazało się ze był zimny lut. Po przelutowaniu do tej pory działa.
2. O schemacie zapomnij
3. Może stacyjka jest zepsuta. Sprawdź czy w chwili przekręcenia kluczyka dochodzi prąd do rozrusznika. Sprawdź masę jeszcze do tego. Wszystko to dokładnie oczyść.
Pozdrawiam
Źródło: elektroda.pl/rtvforum/topic1670572.html


Temat: wymiana diod w uno 899 alternator
Na mój gust - to Twoje napięcie ładowania jest za niskie. Najniższe napięcie ładowania jakie spotkałem - jest w niektórych japończykach (wersje brytyjskie), gdzie alternator daje 14V. W większości samochodów alternator daje ponad 14V standardowo jest to w okolicach 14,3-14,5 V.
Stąd myślę że w Twoim alternatorze mogą się kończyć szczotki.
Zacząłbym od sprawdzenia alternatora - stanu komutatora (miejsce gdzie ślizgają się szczotki), stanu samych szczotek (może sie juz kończą -tzn. są na maxa wyciągnięte na sprężynkach)?.
Dopiero na samym końcu uczepiłbym się regulatora (prostownika).

Jeszcze sprawą, którą możesz sprawdzić jest pobór prądu przez układy elektryki samochodowej. Podłącz miernik na zakresie 20 A w szereg z akumulatorem i sprawdź ,czy nie masz lewego poboru prądu. Najczęstsze przyczyny to:
- uszkodzony układ prostownika alternatora;
- źle podłączone (uszkodzone) radio;
- zepsuty alarm (o iile jest);
- zepsuty centralny zamek;
- problem z oświetleniem wnętrza (ciągła sygnalizacja otwartych drzwi);
- niekiedy rozrusznik.

Jeżeli pobór prądu jest na poziomie kilku miliamper - problem jest z alternatorem lub akumulatorem (choć aku to bym jeszcze sprawdził, bo jakoś mi nie pasuje). Pobór prądu przy wyłączonej stacyjce na poziomie 50mA-0.5A (poniżej 1A) - to będzie Twoja przyczyna.

Napisz co sprawdziłeś - pomyślimy dalej. Co do diodek - mozna kupić cały element regulatora i wymienić. Ale najpierw trzeba znaleźć usterkę.
Źródło: elektroda.pl/rtvforum/topic1536024.html


Temat: problem z prądnicą przy traktorku
ok po próbowałem dzisiaj od rana siedzę przy nim no ale jest kiepsko jedyne 3.40 v o 10 za mało co się dzieje. a no i sprawdzałem z zamianą biegunowości dawałem "-"na masę i "+" na masę nie działa tak jak powinno

wy. 16 prąd - wej 16 reg
wy. 18 prąd - wej 18 reg
"-" prąd - masa traktorka
wy.19 reg- śruba na rozruszniku "+"lub"-" w zależności jak podepnę aku.
co jest źle lub co jest zepsute
pomocy bo mi włosy wypadają od tego

a i czy ta kontrolka ładowania musi być podpięta na wy.16reg i na 15 stacyjki czy to coś daje jeśli chodzi o ładowanie czy tylko wskazuje przypuszczalne ładowanie

Dodano po 1 [godziny] 48 [minuty]:


rozrusznikowi to obojętne ale jak masz prądnicę i regler od ciapka to daj "+" na masę a resztę podepnij tak jak piszesz kontrolkę podepnij jednym końcem pod 16 na reglerze a drugim końcem pod 15 na stacyjce.


tak zrobiłem podpiąłem kontrolkę do zacisku reg.16 i do 15 stacyjki no i świeci mi cały czas nawet jak traktorek nie pracuje raczej tak nie ma być prawda czy się mylę wydaje mi się to trochę bez sensu ona powinna się zaświecić dopiero po osiągnięciu magicznych 12v dla ładowania
Źródło: elektroda.pl/rtvforum/topic1366579.html


Temat: Padla elektryka-nie darady zgasić auta.
witam mam x9 2.0v6 i dzis stalo sie cos takiego licznik obrotomierz i czujnik paliwa przestal pokazywac temperatura jest na ful wyswietlacz od klimatronika nie swieci i nic nei pokazuje chcociaz wiatraki i reszta dziala oraz po wylaczeniu stacyjki auto nie gasnie tylko chodzi dalej jak zdusze go na biegu to itak swieca kontrolki a jesli chodzi o stacyjke to nie jest zepsuta bo gdy ja wylacze to radio gasnie tak samo startuje rozrusznikiem.... i teraz mam zagadke mozek tos ma jakis pomysl co to moze byc.. i napewno nie przekazniki bo wpinalem od kumpla i jest to samo....


EDIT BY MOD: Poprawiłem Temat i Opis.
Źródło: froum.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?t=62315


Temat: Kappa - stacyjka
" />Witam,
widzę że nie jest to odosobniony przypadek, więc postaram się odszukać zepsutą stacyjkę i wrzucić jakieś zdjecia z opisem.
Zwróćcie uwagę czy przy przekręcaniu kluczyka nie łapie styk rozrusznika "jakby później"?
W takim przypadku macie trochę poważniejszy problem.
Elementy stacyjki to odlewy ciśnieniowe ze stopu ZnAl i są kruche.
Może być wtedy konieczna wymiana trzpienia obracającego tarczę kostki elektrycznej.
Należy ostrożnie wyjąć cały bęben stacyjki z blokadą, podebrać używaną stacyjkę (ja to zrobilem od tempry albo cromy) i wymienić uszkodzoną część ale zanim się do tego weźmiecie BARDZO OSTROŻNIE POSTĘPOWAĆ ZE STACYJKĄ!!!
Źródło: forum.lanciapolska.org/viewtopic.php?t=948


Temat: Chyba zepsuta stacyjka.
" />Witam!
Mam problem z moją polówką a mianowicie.
Posiadam polo 1.9d 1998 .
Chodzi o to że nie za każdym razem jak przekręcam kluczyk zaskakuje rozrusznik.
Jesli już zaskoczy to jest ok kreci zdrowo więc należy wykluczyć akumulator.Po kilku próbach przekręcenia kluczyka auto zapala .
Ale bywa że przekręcam kluczyk a rozrusznik wogle sie nie rusza.
Ja osobiście podejrzewam że może to być wina stacyjki albo elektromagnesu ale nie jestem pewien .
Jeśli może ktos pomóc to będę wdzięczny.
pozdrawiam i czekam na odp.
Źródło: vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=1301


Temat: Przekaźnik Uno Turbo 1.3+elektryka ?
" />mój najprawdopodobniej zepsuty objawy pompa non stop pompuje nie chce przestać a na dodatek chodzi bardzo głośno jak pralka kable od przekaźnika mam chyba doże połączone .
1.Szary do zera dałem
2.biało brązowy do pompy na kostce
3.kabel2 pinowej do zegarów (do stacyjki)
a od mikroplexa patrząc to pod kostkę gdzie idą 2 czerwone splatają sie i błękit na kostkę 2 bolcową podłączyłem czerwone pod aparat zapłonowy w stara wiązkę
(fiolet od mikro dałem do -)
wszystkie kable na kostkach są dobrze po wkładane mam + sa na 0bydwu komputerach dobrze altek i rozrusznik połączony stacyjka świeci i cała reszt działa objaw popa non stop chodzi
a jeśli połączę kabel szary co dałem do minusa na plus przekaźnik stale pstryka pstry psrtyk....
może ma ktoś jakiś pomysł zdijęć nie mam zrobię we środę

Jak ktoś ma na zbyciu proszę o pomoc piszcie prosze GG;3756297 małe kwadratowe
Źródło: unoturbo.pl/viewtopic.php?t=2330


Temat: Problem z elektryką, brak iskry
" />Siema, mam problem z nsr, a mianowicie:
- iskra była bardzo słaba, odłączyłem tylną lampe i nie ma w ogole
- wciskając przedni hamulec świecą się postojówki
Jestem pewien, że modół jest sprawny gdyż zakładałem drugi i było to samo
Nie wiem czy to ma jakiś związek ale zapłon włączam przez kable gdyż stacyjka jest odłączona i zepsuta (pęknięty kluczyk).
Rozrusznik kręci jak powinien, motor ma bardzo dobrą kompresję.


Jakieś pomysły ?
Źródło: 125.pl/viewtopic.php?t=13358


Temat: [Problem] Peugeot SV - zapalenie bez stacyjki
Witam, jakieś 2 lata temu kupiłem Peugeota SV 80 bez dokumentów. Skuter jeździł, lecz miał zepsutą stacyjkę ( można ją było przekręcić czymś płaskim). Postanowiłem ją zmienić i ją przy okazji zepsułem. Teraz gdy połączyłem 2 kable mam zasilanie (klakson,rozrusznik,kierunki) lecz nie mam iskry. Kable jakie są :

1.czerwony
2.czerwono-czarny
3.czarny
4.zielony
5.biało-czarny
Gdy połącze 1 z 3 mam zasilanie lecz nie ma iskry. Co robię źle? Kabel zielony idzie do cewki a nie jest on podłączony...
Źródło: skutery-info.pl/forum/viewtopic.php?t=820


Temat: problem z elektryką: brak świateł mijania, wycieraczek, dmuc
witam, problem jak w temacie, a konkretniej to zaczelo sie od uszkodzenia stacyjki: przestala 'odbijac' a pozniej kluczyk sie w niej blokowal, czasem byl problem z wlaczeniem swiatel mijania. pozniej zrobilo sie gorzej: rozrusznik przestal krecic, wycieraczki przesztaly dzialac (tylna juz wczesniej byla zepsuta - palila bezpiecznik przy wlaczeniu jej), nawiew kabiny padl, ogrzewanie tylnej szyby przestalo dzialac. zmienilem bebenek stacyjki, nic nie pomoglo dalej mnie nerwy wziely bo byla niedziela wieczor i pomysly sie skonczyly jutro bede sprawdzal przekazniki w skrzynce od bezpiecznikow.

ktos moze wie co moglo sie stac? i czy montaz radia nie ma z tym czegos wspolnego? wlozylem kenwooda 4x50W + 2 x boschmann 160W przod i 2 x boschmann 150-200W (nie znam mocy) i czy nie pobieralo to zbyt duzo mocy? tzn glosniki braly nie wiecej jak po 50W bo tyle daje radio, alle zastanawiam sie czy to nie bylo zbyt duzo... jesli tak, to co radzicie?

pozdrawiam, qzyck
Źródło: skodafelicia.pl/viewtopic.php?t=3004


Temat: problem z elektryką: brak świateł mijania, wycieraczek, dmuc

witam, problem jak w temacie, a konkretniej to zaczelo sie od uszkodzenia stacyjki: przestala 'odbijac' a pozniej kluczyk sie w niej blokowal, czasem byl problem z wlaczeniem swiatel mijania. pozniej zrobilo sie gorzej: rozrusznik przestal krecic, wycieraczki przesztaly dzialac (tylna juz wczesniej byla zepsuta - palila bezpiecznik przy wlaczeniu jej), nawiew kabiny padl, ogrzewanie tylnej szyby przestalo dzialac.
wszystkie te obwody mieją dwa wspólne punkty ,pierwszy aq , drugi to stacyjka ,

lub brak masy ( odpieta klaema na aq)



zmienilem bebenek stacyjki, nic nie pomoglo
wymienileś bebenek czy styki ewentualnie całóśc nie pomyliles podłaczenia przewodow


ktos moze wie co moglo sie stac? i czy montaz radia nie ma z tym czegos wspolnego? wlozylem kenwooda 4x50W + 2 x boschmann 160W przod i 2 x boschmann 150-200W (nie znam mocy) i czy nie pobieralo to zbyt duzo mocy? tzn glosniki braly nie wiecej jak po 50W bo tyle daje radio, alle zastanawiam sie czy to nie bylo zbyt duzo... jesli tak, to co radzicie?

pozdrawiam, qzyck

radio co najwyżej moze zżerać prąd POWOLI A NIE OD RAZU , CHYBA ŻE MA ZWARCIE , mozesz go zmierzyć wpinając sie szeregowo miedzy minusową kleme a karoserie silnika OCZYWISCIE NA WYŁACOZNYM SILNIKU I SILNIKA NIE URUCHAMIASZ
Źródło: skodafelicia.pl/viewtopic.php?t=3004


Temat: Vauxhall Cresta Pa 1961r pierwsza zarejestrowana sztuka w RP
" />Jak temperatura była w porządku, to może po prostu gaźnik zwyczajnie na wolnych obrotach dostał syfu w jakaś dysze i nie mogłeś odpalić, poczekałeś chwile, jak "przyszedł prąd" rozrusznik był mocniejszy, lepiej zakręcił silnikiem, zrobiło się większe podciśnienie i syf mógł wylecieć. Mogla pompa się zepsuć, ale wtedy wątpię, żebyś odpalił ponownie lub, żeby było potem w porządku. A propos elektryki, którą wspomniał Czesio - może kabel Ci się przegrzał, instalacja się zwarła i silnik zdechł. Sprawdź kable od stacyjki, u mnie w Nysie był zjaramy na całej długości kabel od stacyjki do cewki

Jeszcze w grę wchodzi, że czujnik temperatury mógł być zepsuty
Źródło: oldtimery.com/forum/viewtopic.php?t=369



© 2009 cappuccino.

Indeks Zębiec SWK Zegar 8051